سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: جلسه‌ای که روز سه‌شنبه 16 مرداد به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار ازسوی شورای اسلامی شهر تهران و با حضور مهدی چمران رئیس و مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده‌بود به جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران حوزه شهری از چمران تبدیل شد.

در شرایطی که دغدغه عمده خبرنگاران پیرامون اعتماد شورای شهر به رسانه‌های نوشتاری، دسترسی آسان به اعضای شورا به عنوان اصلی‌ترین منبع  تأمین اخبار و تشکیل نشست‌های خبری با رئیس شورا هر 3 ماه یک‌بار به صورت ثابت بود چمران از رسانه ملی به خاطر پوشش ندادن اخبار و مصوبات شورای شهر تهران انتقاد کرد و گفت: رسانه ملی شورا را جدی نگرفته، به حساب نمی‌آورد و در انتقال اخبار شورا خست نشان می‌دهد.

وی همچنین از خبرنگاران حوزه شورای شهر تهران خواست تا با پرهیز از مسایل حاشیه‌ای که دردی ازمردم دوا نمی‌کند، موضوعات اصلی همچون تحقق مدیریت واحد شهری را پیگیری کنند.

چمران همچنین با توجه به انبوه مشکلات شهر تهران از اینکه با درخواست افزایش اعضای شورای شهر به 31 نفر از طرف قانونگذار مخالفت شد ابراز تاسف کرد.

مرتضی طلایی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهرتهران نیز با اشاره به اینکه اهمیت و جایگاه شوراها هنوز برای دستگاه‌های اجرایی ناشناخته مانده است گفت: در حالی که دربرنامه سوم و چهارم توسعه بر واگذاری اختیارات به مدیریت شهری تاکید شده است اما به دلیل نبود شناخت کافی و اعتماد لازم‌به شوراها این مهم مسکوت مانده‌است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که تفاهم و همکاری با دولت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شورای شهر تهران است، اظهار کرد: شورای شهر تهران پشتیبان دولت است و تخریب و تضعیف دولت را حرام می‌دانیم.

رئیس شورای شهر تهران دربخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به خبرنگاران درمورد مخالفت مجدد فرمانداری با قیمت بلیت مترو گفت: مصوبه قیمت بلیت مترو هیچ مغایرتی با قانون ندارد ضمن اینکه فرمانداری موظف است مصوبات شورای شهر تهران را با قانون تطبیق دهد و در صورت مغایرت قانونی نسبت به آن اعتراض کند درحالی که مصوبه نرخ بلیت‌های مترو هیچ مغایرتی با قانون ندارد.

وی افزود: فرمانداری معتقد است در شرایط فعلی و با سهمیه‌بندی بنزین زمان مناسبی برای تغییر بلیت‌های مترو نیست، اما شورای شهر تهران معتقد است که هم اکنون با توجه به تعطیلی مدارس و ترافیک کمتر، زمان مناسبی برای آغاز اجرای طرح تغییر بلیت‌های مترو است، زیرا با پایان یافتن تعطیلات تابستانی ایستگاه‌های مترو شلوغ‌تر شده و اجرای این طرح به سختی انجام می‌شود.

چمران تصریح کرد: طرح تغییر بلیت‌های مترو در راستای تشویق مردم به استفاده از بلیت‌های مدت‌دار است، زیرا خرید زیاد بلیت‌های تک سفره، صف‌های طویلی را  ایجاد می‌کند که منجر به آزار شهروندان می‌شود، لذا در این راستا بلیت‌های مدت‌دار با 60 درصد تخفیف، ارزان‌تر از بلیت‌های تک سفره در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنان رایزنی در این باره را با فرمانداری ادامه خواهیم داد و در صورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد، شورای حل اختلاف در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 28453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز